ΦΕΚ ΣΥΣΤΑΣΗΣ

ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ 758 – 27 Απριλίου 2009

ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

 

Μετατροπή της Αμιγούς Δημοτικής Επιχείρησης με την επωνυμία «Δημοτική Επιχείρηση Τουρισμού, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Ανάπτυξης Αίγινας» σε Κοινωφελή Δημοτική Επιχείρηση με την Επωνυμία «Κοινωφελή Επιχείρηση Δήμου Αίγινας(Κ.Ε.Δ.Α.)».

1. ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

Αριθμ. 07/ΔΤΑ/2216+2334 (1)

Μετατροπή της Αμιγούς Δημοτικής Επιχείρησης με την επωνυμία «Δημοτική Επιχείρηση Τουρισμού, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Ανάπτυξης Αίγινας» σε Κοινωφελή Δημοτική Επιχείρηση με την Επωνυμία «Κοινωφελή Επιχείρηση Δήμου Αίγινας (Κ.Ε.Δ.Α.)».

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του ν. 2503/1997 «Διοίκηση, Οργάνωση, στελέχωση Περιφέρειας, ρύθμιση θεμάτων για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις».

2. Τις διατάξεις των άρθρων 254−269, του ν. 3463/2006 (Φ.Ε.Κ. 114 Α/8.6.2006), σύμφωνα με τις οποίες θα πρέπει να γίνει προσαρμογή των Δημοτικών Επιχειρήσεων του  π.δ. 410/1995, από τη δημοσίευσή του στις 8.6.2006 μέχρι την 31.12.2007.

3. Την παρ 1 του άρθρου 25 του ν. 3613/2007 με την οποία δόθηκε παράταση της καταλυτικής ημερομηνίας της προσαρμογής των Δημοτικών Επιχειρήσεων του π.δ. 410/1995, έως 31.12.2008 και την παρ 13 άρθρο 21 του ν. 3731/2008 με την οποία δόθηκε εκ νέου παράταση έως τις 31.12.2009.

4. Την υπ’ αριθμ. 10773/5.7.1996 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Αττικής (ΦΕΚ 638/Β΄/30.7.1996), με την οποία συστάθηκε η Δημοτική Επιχείρηση Τουριστικής Ανάπτυξης Αίγινας και την υπ’ αριθμ. 07/ΔΤΑ/οι.ΤΤ6375/19.7.2006 όμοια (ΦΕΚ 1156/Β΄/28.8.2006) με την οποία τροποποιήθηκε η Δημοτική Επιχείρηση Τουριστικής Ανάπτυξης Αίγινας με νέα επωνυμία «Δημοτική Επιχείρηση Τουρισμού, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Ανάπτυξης Αίγινας».

5. Την 30/08 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αίγινας με την οποία εγκρίθηκε η οικονομοτεχνική μελέτη βιωσιμότητας για τη μετατροπή της Δημοτικής Επιχείρησης Τουρισμού, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Ανάπτυξης Αίγινας σε Κοινωφελή Επιχείρηση Δήμου Αίγινας.

6. Την υπ’ αριθμ. 31/2009 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αίγινας με την οποία εγκρίθηκε η μετατροπή της Δημοτικής Επιχείρησης Τουρισμού, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Ανάπτυξης Αίγινας σε Κοινωφελή Επιχείρηση Δήμου Αίγινας, αποφασίζουμε:

Μετατρέπουμε την Αμιγή Δημοτική Επιχείρηση με την επωνυμία «Δημοτική Επιχείρηση Τουρισμού, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Ανάπτυξης Αίγινας» σε Κοινωφελή Δημοτική Επιχείρηση με την Επωνυμία «Κοινωφελή Επιχείρηση Δήμου Αίγινας (Κ.Ε.Δ.Α.)», η οποία αποτελεί καθολικό διάδοχο της προηγούμενης και αναλαμβάνει όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της, και η οποίαέχει τα εξής στοιχεία:

ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ

ΤΗΣ “ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΙΝΑΣ (Κ.Ε.Δ.Α.)»

Άρθρο 1

Επωνυμία

Επωνυμία του Νομικού προσώπου είναι: ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΙΝΑΣ με τον διακριτικό τίτλο Κ.Ε.Δ.Α.

Άρθρο 2

Έδρα

Έδρα της Επιχείρησης ορίζεται ο Δήμος Αίγινας.

Άρθρο 3

Νομική Μορφή

Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, το οποίο διέπεται από τις διατάξεις των άρθρων 254 έως 264 και 268−270 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2008, ΦΕΚ 114 Α΄). Η νέα επιχείρηση αποτελεί καθολικό διάδοχο της  Δημοτικής Επιχείρησης Τουρισμού, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Ανάπτυξης Αίγινας και αναλαμβάνει όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της.

Άρθρο 4

Σκοπός της Επιχείρησης

Η Επιχείρηση είναι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και ο σκοπός της είναι η ανάληψη δραστηριοτήτων στους ακόλουθους τομείς:

1. Στον τομέα της κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης

• Η εφαρμογή πολιτικών ή η συμμετοχή σε δράσεις που αποσκοπούν στην υποστήριξη και κοινωνική φροντίδα της βρεφικής και παιδικής ηλικίας και της τρίτης ηλικίας, με την ίδρυση και λειτουργία παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών, βρεφοκομείων, ορφανοτροφείων, κέντρων δημιουργικής απασχόλησης παιδιών, κέντρων ανοικτής περίθαλψης και ημερήσιας φροντίδας, ψυχαγωγίας και αναψυχής ηλικιωμένων, γηροκομείων, δομών Βοήθειας στο σπίτι κ.λπ. και τη μελέτη και εφαρμογή σχετικών κοινωνικών προγραμμάτων.

• Η εφαρμογή πολιτικών ή η συμμετοχή σε δράσεις και προγράμματα, που στοχεύουν στη μέριμνα, υποστήριξη και φροντίδα ευπαθών κοινωνικών ομάδων με την παροχή υπηρεσιών υγείας και την προαγωγή ψυχικής υγείας, όπως δημιουργία δημοτικών ιατρείων, κέντρων αγωγής υγείας, υποστήριξης και αποκατάστασης ατόμων με αναπηρία, κέντρων ψυχικής υγείας, συμβουλευτικής στήριξης των θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας και βίας και κέντρων πρόληψης κατά εξαρτησιογόνων ουσιών.

• Η μέριμνα για την στήριξη αστέγων και οικονομικά αδύνατων δημοτών,

• Η σχεδίαση, η οργάνωση, ο συντονισμός και η εφαρμογή προγραμμάτων και πρωτοβουλιών για την πρόληψη της παραβατικότητας

• Ο σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων ή συμμετοχή σε προγράμματα και δράσεις για την ένταξη των μεταναστών, προσφύγων και παλιννοστούντων ομογενών στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή της τοπικής κοινωνίας.

• Η προώθηση και ανάπτυξη του εθελοντισμού και της κοινωνικής αλληλεγγύης με τη δημιουργία τοπικών δικτύων κοινωνικής αλληλεγγύης, εθελοντικών οργανώσεων και ομάδων εθελοντών.

• Η οργάνωση ομάδων ανθρωπιστικής βοήθειας, συμμετοχής και προσφοράς υπηρεσιών σε έκτακτα περιστατικά (πλημμύρες, φωτιές, σεισμοί κ.λπ.)

• Η δημιουργία και λειτουργία τμημάτων προληπτικής  Υγιεινής, Ψυχολογικής Υποστήριξης και Ιατρικής Συμβουλευτικής Αιμοδοσίας

• Η καλλιέργεια της κοινωνικής αλληλεγγύης και η υλοποίηση ειδικών προγραμμάτων ευαισθητοποίησης των κατοίκων, που θα συμβάλλουν στην απόρριψη

των ρατσιστικών αντιλήψεων και της ξενοφοβίας, την απαλλαγή από τις φυλετικές προκαταλήψεις και τον περιορισμό της μεροληπτικής αντιμετώπισης των συνανθρώπων μας.

• Η προώθηση και επέμβαση σε θέματα που έχουν άμεση σχέση με την υγεία και τις συνθήκες διαβίωσης  των δημοτών

• Η συνεργασία με όλους τους φορείς για την εξασφάλιση ενός ελάχιστου επιπέδου αξιοπρεπούς διαβίωσης των πολιτών

• Η διευκόλυνση για την κοινωνική ένταξη των αδυνάτων ατόμων ή ομάδων και των ατόμων με ειδικές ανάγκες

• Η πρόληψη των ασθενειών μέσα από κοινά προγράμματα με άλλους φορείς

• Η παροχή υπηρεσίας φύλαξης, κάλυψης, προστασίας, δημιουργικής απασχόλησης, ψυχαγωγίας, πληροφόρησης, εκπαίδευσης σε άτομα προσχολικής και τρίτης

ηλικίας

• Η συμβολή στη μείωση κοινωνικών ανισοτήτων και παράλληλα στη δημιουργία ίσων ευκαιριών

• Η οργάνωση εκδηλώσεων διαλέξεων, συνεδρίων για σημαντικά κοινωνικά θέματα

• Συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά δίκτυα, που έχουν σχέση με κοινωνικά θέματα και θέματα υγείας

• Η καλλιέργεια και διάδοση της κοινωνικής αλληλεγγύης

• Η ανάπτυξη προγραμμάτων προαγωγής ψυχικής υγείας και αντιμετώπισης του προβλήματος ναρκωτικών ουσιών στην πόλη

• Η επαγγελματική κατάρτιση ατόμων με ειδικές ανάγκες

• Η έκδοση πληροφοριακού υλικού και γενικά εκδόσεων για την ενημέρωση των κατοίκων του Δήμου σχετικά με τις κοινωνικές υπηρεσίες.

2. Στον τομέα της παιδείας,

• Η ίδρυση και λειτουργία βιβλιοθηκών.

• Η ίδρυση και λειτουργία κέντρων δημιουργικής απασχόλησης παιδιών (ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ ΑμεΑ).

• Η διαμόρφωση και λειτουργία χώρων μαθημάτων κυκλοφοριακής αγωγής

3. Στον τομέα του πολιτισμού,

• Η εφαρμογή πολιτικών για την ανάδειξη και προστασία του τοπικού πολιτισμού, η προβολή των πολιτιστικών αγαθών και των σύγχρονων πολιτιστικών έργων που παράγονται σε τοπικό επίπεδο, με τη δημιουργία πολιτιστικών και πνευματικών κέντρων, μουσείων, πινακοθηκών, κινηματογράφων και θεάτρων, φιλαρμονικών και σχολών διδασκαλίας μουσικής, ωδείων, σχολών χορού, ζωγραφικής, γλυπτικής κ.λπ. καθώς και η μελέτη και εφαρμογή πολιτιστικών προγραμμάτων.

• Η αξιοποίηση παραδοσιακών και ιστορικών σχολικών κτιρίων και κτιρίων που παραχωρούνται από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς.

• Η διοργάνωση συναυλιών, θεατρικών παραστάσεων και άλλων πολιτιστικών εκδηλώσεων ή η συμμετοχή τους σε αυτά.

• Η προώθηση πολιτιστικών ανταλλαγών, σε εθνικό ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

• Η ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού με την προϋπόθεση ότι δεν έχει εμπορικό χαρακτήρα

• Η οργάνωση και λειτουργία Μουσείων

• Η διάδοση και ανάπτυξη της καλλιτεχνικής παιδείας στους τομείς της μουσικής, του χορού, του κινηματογράφου, των οπτικοακουστικών μέσων, του θεάτρου

καθώς και των εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών.

• Η δημιουργία της απαραίτητης πολιτιστικής υποδομής

• Η δημιουργία και ανάπτυξη της αναγκαίας υποδομής για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και τη δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των νέων.

• Η ανάπτυξη συνεργασίας με τους μαζικούς πολιτιστικούς φορείς, τα ερασιτεχνικά συγκροτήματα και την εκπαιδευτική κοινότητα του Δήμου, καθώς και η παροχή με κάθε τρόπο ηθικής υλικής βοήθειας και τεχνικής υποστήριξης, με στόχο την ενίσχυση της ερασιτεχνικής δημιουργίας και η διεύρυνση του πεδίου των πρωτοβουλιών και των παρεμβάσεών τους.

• Η ένταξη πολιτιστικών δραστηριοτήτων κάτω από ένα ενιαίο πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας

• Η ίδρυση, συντήρηση και λειτουργία εγκαταστάσεων και εξοπλισμού που προάγουν τους παραπάνω σκοπούς και εξυπηρετούν την πολιτιστική πολιτική του Δήμου, όπως: πνευματικά και πολιτιστικά κέντρα, εκθεσιακά κέντρα, περίπτερα και κυλικεία υποδοχής και φιλοξενίας επισκεπτών κ.λπ.

4. Στον τομέα του αθλητισμού

• Η κατασκευή, συντήρηση και διαχείριση δημοτικών αθλητικών εγκαταστάσεων, όπως γυμναστηρίων, αθλητικών κέντρων και δημοτικών χώρων άθλησης.

• Η προώθηση και εφαρμογή προγραμμάτων ενίσχυσης μαζικού αθλητισμού και διοργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων.

• Η διάδοση και ανάπτυξη της αθλητικής παιδείας

• Η δημιουργία της απαραίτητης αθλητικής υποδομής

• Η δημιουργία και ανάπτυξη της αναγκαίας υποδομής για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και τη δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των δημοτών και ιδιαίτερα των νέων

• Η ανάπτυξη της συνεργασίας με τους μαζικούς φορείς και η παροχή ηθικής, υλικής βοήθειας και τεχνικής υποστήριξης

• Η ένταξη των αθλητικών δραστηριοτήτων κάτω από ένα ενιαίο πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας

• Η ίδρυση, συντήρηση και λειτουργία εγκαταστάσεων και εξοπλισμού που προάγουν τους παραπάνω σκοπούς και εξυπηρετούν την πολιτική του Δήμου στον τομέα του αθλητισμού, όπως: γήπεδα και αθλητικά κέντρα, περίπτερα και κυλικεία υποδοχής και φιλοξενίας φιλάθλων και επισκεπτών, χώροι φιλοξενίας αθλητών, ελεγχόμενοι χώροι στάθμευσης οχημάτων κ.λπ.

5. Στον τομέα του περιβάλλοντος,

• Η προστασία και ορθολογική διαχείριση του περιβάλλοντος, των φυσικών πόρων και η εκπόνηση μελετών που έχουν σχέση με τον εμπλουτισμό και την αξιοποίηση του πρασίνου, τη διαχείριση του φυσικού και αστικού περιβάλλοντος.

• Η ευαισθητοποίηση των δημοτών σε αντίστοιχα θέματα

• Η προώθηση της περιβαλλοντικής επιμόρφωσης

• Η ενεργός συμμετοχή σε σχετικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης,

• Η παροχή υπηρεσιών Συμβούλου σε θέματα ρύπανσης, κυκλοφορίας και πρασίνου του Δήμου

• Η ανάπτυξη και προώθηση συνεργασιών με Πανεπιστημιακούς και δημόσιους γενικά Οργανισμούς και Επιχειρήσεις Κοινής Ωφέλειας, καθώς και με άλλους

φορείς ή ιδιώτες.

• Η εκπόνηση τοπικών προγραμμάτων για την προστασία και αναβάθμιση του φυσικού, αρχιτεκτονικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, στο πλαίσιο των εθνικών και ευρωπαϊκών πολιτικών.

• Η προστασία και διαχείριση των υδάτινων πόρων, η προστασία του εδάφους και η καταπολέμηση της ρύπανσης στην Αίγινα.

• Η ίδρυση και λειτουργία δημοτικών εργαστηρίων προστασίας περιβάλλοντος

• Η λήψη μέτρων για την αποκατάσταση και ανάπλαση των περιοχών του Δήμου.

• Η προώθηση και ανάπτυξη του εθελοντισμού με τη δημιουργία τοπικών δικτύων οργανώσεων και ομάδων που δραστηριοποιούνται στην προστασία του περιβάλλοντος

• Η προώθηση καινοτομιών και πιλοτικών μεθόδων διαχείρισης του περιβάλλοντος

• Η υποστήριξη της λειτουργίας του αντίστοιχου τμήματος του Δήμου και των αντίστοιχων οργανώσεων (ΜΚΟ) προστασίας των αδέσποτων ζώων με δράσεις όπως σίτιση, φροντίδα, εμβολιασμός, περίθαλψη κ.λπ.

• Η παροχή συνδρομής στην αρμόδια πυροσβεστική υπηρεσία για την αντιμετώπιση πυρκαγιών

• Η ίδρυση, συντήρηση και λειτουργία εγκαταστάσεων και εξοπλισμού που προάγουν τους παραπάνω σκοπούς και εξυπηρετούν την πολιτική του Δήμου στον τομέα του περιβάλλοντος, όπως: χώροι υποδοχής περιβαλλοντικών εκδηλώσεων, χώροι ανάπαυσης και αναψυχής περιηγητών και περιπατητών με μικρά περίπτερα και κυλικεία, ελεγχόμενοι χώροι στάθμευσης οχημάτων κ.λπ.

6. Στον τομέα δημοτικής συγκοινωνίας,

• Η συμμετοχή στο έργο της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των δημοτών, η διενέργεια μεταφοράς για τη μετακίνηση κατοίκων εντός των ορίων της εδαφικής περιφέρειας του Δήμου καθώς και η μεταφορά για την εξυπηρέτηση ατόμων που ανήκουν σε κοινωνικές ομάδες του τοπικού πληθυσμού που χρήζουν ανάγκης μεταφοράς, ΑμεΑ, τρίτη ηλικία, μαθητές και γενικά κάτοικοι που δεν εξυπηρετούνται από τις γραμμές του ΚΤΕΛ.

7. Στον τομέα της εκπόνησης και εφαρμογής προγραμμάτων έρευνας και τεχνολογίας για την ανάπτυξη της περιοχής του ΟΤΑ.

• Η εκπόνηση και η εφαρμογή μελετών και προγραμμάτων, που προωθούν την αειφόρο και ισόρροπη ανάπτυξη, που εξασφαλίζουν την παραγωγική και κοινωνική συνοχή και διασφαλίζουν την προστασία του περιβάλλοντος στο σύνολο της περιοχής του Δήμου Αίγινας.

• Η εκπόνηση και εφαρμογή προγραμμάτων έρευνας και τεχνολογίας για την ανάπτυξη της περιοχής του Δήμου.

• Η εκπόνηση και εφαρμογή προγραμμάτων ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού της περιοχής του Δήμου.

• Ο εξηλεκτρισμός, η επέκταση ηλεκτρικών δικτύων και γενικότερα δικτύων ενέργειας για κοινωφελείς σκοπούς, καθώς και για την τόνωση της ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας.

8. Η διοργάνωση εκδηλώσεων στους παραπάνω τομείς

• Η διοργάνωση και διεξαγωγή κοινωνικών, πολιτιστικών, περιβαλλοντικών, αθλητικών, ψυχαγωγικών και λοιπών εκδηλώσεων, για την εξασφάλιση της διεξαγωγής των σημαντικών αυτών γεγονότων για το Δήμο.

Άρθρο 5

Διοίκηση της Επιχείρησης

Η Κοινωφελής Δημοτική Επιχείρηση Αίγινας θα διοικείται από ενδεκαμελές (11 μέλη) Διοικητικό Συμβούλιο που θα οριστεί μαζί με τους αναπληρωτές τους από

το Δημοτικό Συμβούλιο (άρθρο 255 παρ. 1 του ν. 3463/ 2006).

Από τα μέλη αυτά:

• Πέντε (5) είναι αιρετοί εκπρόσωποι του Δήμου Αίγινας, από τους οποίους τουλάχιστον ένας θα προέρχεται από τη μειοψηφία.

• Ένας (1) είναι εκπρόσωπος κοινωνικού φορέα της περιοχής του Δήμου Αίγινας και

• τα υπόλοιπα πέντε (5) μέλη είναι δημότες ή κάτοικοι του Δήμου που έχουν πείρα ή γνώσεις σχετικές με το αντικείμενο της επιχείρησης.

• Ένας (1) είναι εκπρόσωπος των εργαζομένων στην επιχείρηση, αν αυτή απασχολεί περισσότερους από είκοσι εργαζόμενους που υποδεικνύεται από την γενική συνέλευση των εργαζομένων. Όταν εκλεγεί εκπρόσωπος των εργαζομένων θα μειωθούν αντίστοιχα κατά ένα, τα μέλη της κατηγορίας «δημότες ή κάτοικοι του Δήμου»

Ο Πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου ορίζονται από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Άρθρο 6

Διάρκεια της Επιχείρησης

Η διάρκεια της επιχείρησης είναι 50 χρόνια από τη δημοσίευση της απόφασης αυτής στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Άρθρο 7

Κεφάλαιο της Επιχείρησης

Το Κεφάλαιο της Επιχείρησης διαμορφώνεται σε 140.869,41 €, ήτοι:

α) 40.869,41 € σύμφωνα με την τελευταία τροποποίηση της Δ.Ε.Τ.Α.Α. (ΦΕΚ 1156/Β/28.8.2006) και,

β) 100.000,00€ προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες ίδρυσης, την εκπόνηση των κανονισμών λειτουργίας, την εκπόνηση του αναγκαίου Διετούς Σχεδίου Δράσης, την προμήθεια του αναγκαίου εξοπλισμού για την έναρξη λειτουργίας της Επιχείρησης και το αναγκαίο κεφάλαιο κίνησης και το οποίο θα δοθεί σε δύο δόσεις, 60.000 € το πρώτο έτος της νέας λειτουργίας της Επιχείρησης και το υπόλοιπο 40.000 € το επόμενο έτος.

Άρθρο 8

Πόροι της Επιχείρησης

Οι πόροι της Επιχείρησης θα προέλθουν από:

i. Χρηματοδότηση του Δήμου με βάση το διετές πρόγραμμα δράσης που θα υποβάλλει το Διοικητικό Συμβούλιο της επιχείρησης και θα εγκριθεί από το Δημοτικό

Συμβούλιο (άρθρο 259 του Κ.Δ.Κ.).

ii. Είσπραξη αποζημίωσης από τους αποδέκτες τω υπηρεσιών της Επιχείρησης, το ύψος της οποίας εγκρίνεται από το Δημοτικό Συμβούλιο (άρθρο 259 του Κ.Δ.Κ.).

iii. Αναθέσεις οργανισμών και φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης, σύμφωνα με το άρθρο 268 του Κ.Δ.Κ.

iv. Έσοδα από αναθέσεις υλοποίησης προγραμμάτων κοινωνικής πρόνοιας και άλλων

v. Έσοδα από επιδοτούμενα προγράμματα, εθνικών ή ευρωπαϊκών φορέων και ταμείων

vi. Έσοδα από υλοποίηση Προγραμματικών Συμβάσεων

vii. Εκμετάλλευση και αξιοποίηση της περιουσίας της

viii. Έσοδα από την άσκηση των δραστηριοτήτων της

ix. Ενισχύσεις, επιχορηγήσεις, χορηγίες και πάσης φύσεως εισφορές από νομικά πρόσωπα του δημοσίου ή του ιδιωτικού τομέα και φυσικά πρόσωπα.

x. Δάνεια

xi. Κληρονομιές, δωρεές και κάθε άλλη νόμιμη πηγή.

Άρθρο 9

Οικονομική Διαχείριση

Η διαχείριση της Επιχείρησης γίνεται σύμφωνα με ιδιαίτερο προϋπολογισμό εσόδων και εξόδων, ενώ είναι ανεξάρτητη από την υπόλοιπη δημοτική διαχείριση. Το οικονομικό έτος της διαχείρισης συμπίπτει με το ημερολογιακό έτος, αρχίζει την 1η Ιανουαρίου και λήγει την 31η Δεκεμβρίου του ιδίου έτους. Η εγχείρηση τηρεί βιβλία Γ΄ κατηγορίας, που προβλέπονται στον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, κατά την ισχύουσα νομοθεσία. Τα τυχόν καθαρά κέρδη που προκύπτουν από τη διαχείριση, μετά την έγκριση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων, την αφαίρεση των αποσβέσεων και τη δημιουργία του απαραίτητου αποθεματικού διατίθενται για τη βελτίωση ή την επέκταση των εγκαταστάσεων της επιχείρησης ή να αποδίδονται στο Δήμο για την εκτέλεση κοινωφελών έργων. H εκτέλεση των κοινωφελών έργων που χρηματοδοτούνται από τα καθαρά κέρδη της επιχείρησης μπορεί να γίνει είτε από την ίδια την επιχείρηση, για λογαριασμό του Δήμου, μετά από σχετική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, είτε από τον ίδιο τον Δήμο, στον οποίο θα αποδοθούν τα χρήματα αυτά. Με την ίδια διαδικασία το Διοικητικό Συμβούλιο της Επιχείρησης, εκτιμώντας τους στόχους, την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητά της, μπορεί να κρατήσει μέχρι 12% από τα καθαρά κέρδη, σε ιδιαίτερο λογαριασμό για την παροχή κινήτρων στους εργαζόμενους, με τη μορφή πρόσθετης αμοιβής.

Άρθρο 10

Διαχειριστικός Έλεγχος

Ο τακτικός διαχειριστικός έλεγχος διενεργείται μέχρι το τέλος Απριλίου, του επόμενου της διαχειριστικής περιόδου έτους, από δύο ελεγκτές, που επιλέγονται και διορίζονται από το Δημοτικό Συμβούλιο στην αρχή κάθε οικονομικού έτους, ορίζοντας και την αμοιβή τους.

Ελεγκτές ορίζονται ορκωτοί ελεγκτές ή πρόσωπα που έχουν δικαίωμα να ορισθούν ελεγκτές σε Ανώνυμη Εταιρεία.

Άρθρο 11

Λύση − Εκκαθάριση

Η Επιχείρηση λύεται:

i. με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου σύμφωνα με την διαδικασία που καθορίζεται στο άρθρο 262 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων,

ii. όταν λήξει, χωρίς να παραταθεί, η διάρκεια της Επιχείρησης και

iii. σε περίπτωση πτώχευσης της Επιχείρησης.

Τη λύση ακολουθεί η εκκαθάριση.

Εκτός από την περίπτωση της πτώχευσης, η εκκαθάριση γίνεται από ορκωτούς λογιστές που ορίζονται από το Δημοτικό Συμβούλιο. Μετά την εκκαθάριση της Επιχείρησης, όσα περιουσιακά στοιχεία έχουν απομείνει περιέρχονται στο Δήμο Αίγινας.

Άρθρο 12

Εφαρμογή διατάξεων του ΔΚΚ

Για όσα θέματα δεν υπάρχει ειδική μνεία στο παρόν έχουν εφαρμογή οι οικείες διατάξεις του ν. 3463/2006 (Δ.Κ.Κ.), οι δυνάμει αυτών, εκδοθείσες ή εκδιδόμενες υπουργικές αποφάσεις, καθώς και η κείμενη λοιπή νομοθεσία.

Άρθρο 13

Κάλυψη Δαπάνης

Από τις διατάξεις της απόφασης αυτής προκαλούνται δαπάνες σε βάρος του προϋπολογισμού του Δήμου Αίγινας ύψους εξήντα χιλιάδων ευρώ (60.000 €) για το τρέχον οικονομικό έτος 2009 και σαράντα χιλιάδων ευρώ (40,000 €) για το οικονομικό έτος 2010.

Για την ανωτέρω δαπάνη θα εγγραφεί ανάλογη πίστωση στον προϋπολογισμό 2009 του Δήμου Αίγινας με τροποποίησή του μετά τη σύσταση της Επιχείρησης. Η δαπάνη για το 2010 θα καλυφθεί κατά την κατάρτιση του αντίστοιχου προϋπολογισμού.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Πειραιάς, 9 Απριλίου 2009

Ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ